Drabant 22 blog

Brugte sejl tilsalgSejl

Posted by Michael Terp Knudsen D55 Tue, December 16, 2014 15:57:36

Vi har et storsejl og en fok til overs, hvis der er nogen der er interesseret. Begge sejl er fra Christian Rasmussen og er i et epex lignende materiale. Fokken er lavet til forlig uden rulleforstag og har max. sejlet 15 timer. Storsejlet har sejlet noget mere men har stadig en fin facon.

Hvis der er nogen interesserede, må I gerne komme med et bud.

Skabet med sejl,- står i Middelfart;)

mvh Michael/Nemo 31693644

5 more yearsGenerelt

Posted by Ole E. Mikkelsen tidl D40 Sun, September 07, 2014 14:36:21

bliver betalt her den 08.10.14. Så er navnet drabant22.dk reserveret i 5 år endnu. Dertil kommer så den årlige udgift på 168,- (pr 2014). Samlet koster det altså i alt 204,- årligt at drive www.drabant22.dk :-). Det svarer til 17,- månedligt .

Og Richardt, hvis du ser denne blog, så kan du jo, as usual, overføre pengene, hvis der er flere tilbage i den gamle Drabant22-klub- kasse (Igen: Tak til alle drabant22-medlemmer fra dengang der var kontingent, generalforsamlinger, kasserer, formand osv :-)).

God vind til alle Drabant 22'ere (og selvfølgelig også til alle andre ægte sejlere) :-)

Drabant 22 foreverGenerelt

Posted by Ole E. Mikkelsen tidl D40 Thu, July 24, 2014 15:14:37

for jeg har lige betalt for et år mere. Her er regningen, - så hvis du ser den Richardt, så kan du jo se om der er flere penge i den gamle Drabant 22-klub-kasse :-) (Tak for det kære gamle drabant22-medlemmer!).

Senere i år kommer der en regning mere, den vil lyde på 180,- og dækker domænenavnet drabant22.dk i 5 år frem (www.dk-hostmaster.dk), jeg smider den op når den kommer.

Jeg tror det har en vis værdi at fastholde de oplysninger der ligger på www.drabant22.dk i nogle år endnu.

Udover det, så er der jo fint gang i Drabant-22 klubben, måske ikke så meget her, men derimod på Facebook (https://www.facebook.com/groups/drabant22/) og det er jo også meget lettere end denne blog, som kræver selvstændig login (og en administrator til at administrere det, og han er ikke så flittig mere :-) ). Jeg smider lige en besked på FB også, hvis skulle være nogen, der ikke er bekendt med at de to steder hører sammen.

118 medlemmer på facebook pr dags dato, det er da ikke så ringe...Tidligere og nuværende D22-sejlere..

Jeg overdrager fortsat gerne begge dele til en initiativrig drabant22-ejer eller liebhaver af anden art :-) Læg en mail...

D31 Raptus/D40 SøsterGenerelt

Posted by Ole E. Mikkelsen tidl D40 Tue, January 14, 2014 22:41:21

Jeg fik lige denne meget spændende mail, og selv om jeg ikke hedder Finn, så tror jeg den var til var til mig i første omgang, så jeg tillader mig at publicere den videre her :-)

Hej Finn

Jeg har lige fundet www.drabant22.dk. Fin side du har lavet der. Synd om den ikke bliver taget videre af andre. Jeg har lidt historie hvis det kan bruges.

Jeg var indtil 1984 ejer af D31 Raptus, som den også hed dengang, og havde i årene forud været med til at arrangere DM og såvidt jeg husker var jeg en overgang formand for klubben. Jeg købte båden i Kastrup i 1979. Derefter satte jeg båden i stand både udvendigt og indvendigt. Jeg var på det tidpunkt i lære som skibstømrer. Den var dog malet af en autolakerer inden jeg købte den i 1979 og jeg kan se på billederne på din side, at det holder endnu!!! Båden var aldrig danmarksmester, men vi blev nr. 3 i 1981 i Roskilde?

Der var gjort meget ud af stivheden i båden og den fik hele apteringen glasset fast ved renoveringen i 1980. Desuden blev alle stag og vant befæstninger skåret fri og glasset fast igen med større underlag. I mastestøtten blev der banket et andet rør op for at den ikke skulle bøje når vi trak vores 12 skårede hal på hanefoden agter. Lugen til kahytten blev dog noget tung og spøgefugle mente at vi næsetrimmede når vi skød lugen frem.

D40 Søster var i 1987 til 1989 eller '90 tror jeg ejet af Uffe Læssøe. Sammen med Uffe hustru Annette vandt vi 3 DM i Bogense i 1988 som det fremgår af Drabant22 nyt fra dengang. Forhistorien er, at vi besluttede, at ville forsøge at vinde DM. På det tidspunkt sejlede vi begge to på flere af de store sponsorbåde der var fremme dengang. Selv blev jeg fløjet direkte hjem fra en kapsejlads i Stockholm for at deltage i Bogense. En måned eller tre uger inden DM var jeg oppe at besøge Uffe og Annette i Lemvig. Vi brugte nogle dage på at sætte et dobbeltrør ind i mastestøtten (jeg er sikker på, at man vil kunne understøtte en storebæltsbro med den mastestøtte) sikre vant og stag befæstninger så godt vi kunne med ny/ekstra glasfiber og sætte køjefronter ekstra fast med ny glasfiber hvor vi kunne og mente det hjalp. Jeg havde medbragt nye blokke og wire til hækstaget (24 skåret såvidt jeg husker!) og Uffe og Annette havde investeret i en kun 1 år gammel yarntemper H-båds fok. Resten af tiden brugte vi på, at slibe bunden. Ikke underligt at båden sejlede stærkt i det hårde vejr vi havde i Bogense.

Indtil 1974 eller 1975 sejlede jeg med D141 "Grunden" fra Jyllinge. Den blev købt fra ny af Hanne og Jørgen Aare. Vi tre sejlede den til mange lokale sejre i fjorden. Dengang var den rød. Det var vist en af de første både med det dybere ror.

Med venlig hilsen/Best regards

Mads Hedegaard

D37 PegasusKøb & salg

Posted by Administrator Wed, October 02, 2013 10:58:49

Det er som skrevet en gammel nyhed at D37 Pegasus har skiftet ejer, men det nye er at jeg fik nedenstående mail:

Hej Ole,

Jeg er den stolte ejer af Pegasus D37, som jeg købte fra Torben Jørgensen i 2012. Hun er fortøjet på Gråsten Sejlklub, ved siden af Torben nye båd!

Jeg blev medlem af Facebook-gruppe. Det ville være godt at sende nogle bemærkninger om Drabant 22 hjemmeside også. Kan du fortælle mig, hvordan jeg kan tilføjer billeder og blogindlæg.

Mvh.

Bruce Wakelin

Jeg har hermed givet adgang til både D37's galleri på www.d37pegasus.drabant22.dk og til blog på www.drabant22.dk.

Håber der er kommet mails om det (de skulle vist komme automatisk).

Velkommen til :-)

Av!Køb & salg

Posted by Ole E. Mikkelsen tidl D40 Wed, August 28, 2013 21:41:02

Jeg burde undersøge hvilket sejlnummer der var tale om. Men jeg tror jeg dropper det.

AV!

Jeg er et godt menneske :-)Generelt

Posted by Ole E. Mikkelsen tidl D40 Fri, August 09, 2013 18:44:52

- for jeg har lige betalt 135,- til one.com for at dette site er aktivt indtil samme tid næste år smileyVistnok til 21.09.2014.
Så nu kan jeg føle mig rigtig altruistisk. Som en slags mæcen, der financierer uegennyttige formål. Formål af en højere værdi end penge. For jeg har egentlig ingen aktie i drabant22-sitet længere, jeg kom jo pludselig til at sejle Vindø i stedet for Drabant 22.

Nå, men det er sgu for få penge at spare til at jeg gad lade være med at betale. Prisen ville jo være at sitet her lukkede, og det har jeg lagt for mange arbejdstimer (der understregede jeg det igen: jeg er et godt menneske smiley) i til at jeg synes det skal lukke.

Og jo, - man kan sagtens savne den lille overskuelige og sjove sejlbåd selv om man sejler med indlagt vand og varme, dieselmotor, tre blus på gaskomfuret, køleskab, bløde hynder, ståhøjde over det hele osv. Man savner at være tættere på vand, vind, natur. Det er prisen for komforten, at man mister nærheden til vand og natur og det primitive.

Jeg gentager lige tilbuddet om at overdrage ejerskabet af dette site til en af de nuværende drabant 22-ejere. Hvis nogen er interesserede, så mail til administrator@drabant22.dk. Udgiften er 135,- årligt, som fakturaen, - selve domænenavnet vil der også komme en regning på engang. Den er meget mindre, kan ikke huske hvor meget eller hvornår.

Nå, men Richardt, hvis du nu skulle læse dette, - du har godt nok heller ikke drabant 22 længere, men du kan jo overføre pengene fra den helt gamle Drabant22-klub's kasse til min bank: Regnr: 1671 Kontonr: 0001354493.

Og ellers mailer jeg nok til dig en gang..

Sejlerhilsen

KrabatKøb & salg

Posted by Per Nielsen D112 Sat, June 29, 2013 20:49:57

D112 "Krabat" er solgt.

Køberen hedder Michael Larsen, og "Krabat" skal nu bo i Gilleleje - jeg håber, at Michael vil kontakte d22-klubben

D112Køb & salg

Posted by Per Nielsen D112 Fri, March 29, 2013 19:09:08

Praktisk i forbindelese med D112: Båden ligger på land i Frederiksværk.
For at komme i kontake med mig, skriv til per.nielsen3400@hotmail.com

D112 KrabatKøb & salg

Posted by Per Nielsen D112 Fri, March 29, 2013 18:55:35

Blog imageDrabant 22 D112 "Krabat" er til salg.
På grund af en ulykke (spøgelsesbilist på motorvejen) er jeg nødt til at afhænde min dejlige båd.
Båden er søsat i 1974, og har været i medbyggerens eje til jeg købte den i 2002.
Villy har passet den godt, og jeg har gjort hvad jeg kunne, så den er pæn, bortset fra, at den røde farve ikke er frisket op i år.
Båden har den klassiske bermuda toprig med forstag, fast agterstag og inder- og yderstag.
Der er 3 år gamle genoa og storsejl til, som ikke har sejlet ret meget, og en god fok og stormsejl (som vist aldrig har været brugt) og spiler m. tilbehør.
Båden har den klassiske indretning med 4 sovepladser, stuverum for og agter, og pantry med 2 kogepladser.
Der er ingen moderne bekvemmeligheder bortset fra et ret nyt kompas.
Af sikkerhedsudstyr er der 4 alm. redningsveste og en selvoppustelig, et lille sæt redningsblus (skal udskiftes), kasteline og redningshestesko.
Der følger 2 påhængsmotorer med, en 6 hk Evinrude og en 5 hk Johnson, begge skal have en kærlig hånd.
Dertil kommer en del vedligeholdelsesremedier.
Da det er svært at sejle med en hånd og en lam højreside vil jeg sælge båden, før forårsklargøringen, for 15.000.- kr.

Se i øvrigt min hjemmeside, http://www.pernielsen.eu/mineskibe/drabant22.htm, hvor der både er billeder og andre oplysninger.

Blog image

Palby Fyn rundt, BogenseGenerelt

Posted by Ole E. Mikkelsen tidl D40 Thu, March 28, 2013 10:25:08

Jeg så lige ved en tilfældighed at D55 Nemo allerede nu har tilmeldt sig http://www.palbyfyncup.dk/.

Så der er mulighed for at give dem agterspejl.

Man vinder på psyke ikke på sejl, har jeg hørt, så bedaget udstyr er ingen hindring.

D75 KikiKøb & salg

Posted by Ole E. Mikkelsen tidl D40 Tue, March 05, 2013 21:13:01

og så fik jeg lige en mail fra en gammel kending, som jeg engang selv har set i Hou. Altså D75 Kiki. Tilsyneladende fortsat hjemmehørende i Skærbæk, imponerende. Kan huske hun trængte til en ny skydekappe dengang, det bliver det måske gjort noget ved nu ?smiley

Velkommen til Søren Christensen, - her:

Hej

Jeg vil gerne med i flokken af drabant’er

Jeg er i gang med renovering af KIKI af Skærbæk, henliggende i Hou.

Jeg selv og mine drenge håber at få set en del til de jyske og fynske kyster den kommende sommer.

Mvh

Søren Christensen

8300 Odder

Posted by Ole E. Mikkelsen tidl D40 Tue, March 05, 2013 21:01:15

Klik lige på det link... Bare jeg havde en Drabant 22 endnu...:-)

T-shirts med logo osv. til skipper, dæksdrenge osv..

Nå men jeg fik følgende mail:

Hej Drabantsejlere

Jeg kan tilbyde Drabantsejlerne en tegning af deres egen båd med de rigtige farver og numre i sejl for 400 kr.

Jeg håber det er noget der kan komme med på bloggen.

Se mere på dette link: http://www.sejlernyt.dk/drabant22.html

Sejlerhilsen Flemming Hansen
21241899
www.sejlernyt.dk

StativKøb & salg

Posted by Søren Bonde D163 Mon, February 25, 2013 21:11:51

Hej Da jeg desværre har fået stjålet min gamle trailer er jeg på jagt efter et stativ til D22 - mon nogen har et til salg? På forhånd tak Mvh Søren Bonde Tlf 4085-4113

Drabant 22Køb & salg

Posted by Johan Ullum **ukendt D22** Tue, February 05, 2013 14:13:12

Hej,

Jeg søger et brugt storsejl til en Drabant 22.

Hører gerne fra dig på johan.ullum@hotmail.com

Mvh Johan Ullum

SkæbnefortællingGenerelt

Posted by Ole E. Mikkelsen tidl D40 Sun, January 06, 2013 12:15:16

Kom lige forbi i Fåborg og så skød jeg lige denne D22'er som lå i inderhavnen i den gamle havn. Det er såmænd ikke umuligt jeg har skudt hende før, det kan jeg ikke huske, - hun ligger uden navn eller anden identifikation. Hun virker sejlklar, der ligger forsejl noget sjusket pakket sammen og motor stikker sit ben helt ned i vandet bagtil.

Så hvad mon vi har at gøre med? Hvilken historie? En båd der savner kærlighed fra ny ejer? Eller? Hvilken skæbne mon der kan fortælles..

D124 IbisKøb & salg

Posted by Ole E. Mikkelsen tidl D40 Tue, September 25, 2012 18:13:11

Hej Ole
Tak for nogle hyggelige år på drabantsiden.

Men nu har jeg afhændet D124 Ibis, Helsingør til Mass Madsen med plads i
Frederiksværk.

Jeg vil opfordre ham til at besøge siden, så I stadig kan følge den.

Mvh

Birgit Kamara.

- Tak for det og selv tak smiley Du kan jo opfordre ham til at sende e-mailadresse og evt. melde sig ind i facebook-gruppen...

Pegasus D37 - en gammel ven.Generelt

Posted by Torben Jørgensen D37 Mon, September 24, 2012 18:41:42

Blog image
Så kom man lige ud på vandet i Pegasus D37 igen. - Denne gang med spiler.. Fååårk, det var sgu da fedt.

D79, - Asterix??Generelt

Posted by Ole E. Mikkelsen tidl D40 Sun, September 23, 2012 13:05:10

Et lille besøg i Middeldart marina i lidt ventetid, som jeg hacde. Og jo, - D55 Nemo kan man ikke undgå at se, men hende kender vi jo, så jeg lod kameraet ligge. Derimod skuede jeg pludselig D79 i vandet. Og D79 optræder faktisk som kapsejler i flere numre af Drabant 22 nyt under navnet Asterix. Sidst kendte hjemhavn er Nappedam, hvor ejer skulle være Bjarne Hasmark, men jeg tror der har været flere ejere siden. I hvert fald hedder det nu Middelfart. Mon Nemo har fået en konkurrent?

SpilerSejl

Posted by Michael Terp Knudsen D55 Tue, September 18, 2012 21:12:23

Hej Drabant sejlere

Håber at i havde en god sommer på vandet. Vi er så småt ved at rydde op inden den trælse vintersæson. Undervejs faldt vi over en spiler vi tidligere har købt brugt, men stort set aldrig brugt. Den hører egentligt hjemme på en 25" fods Duet, men vi har fint brugt den især når det ikke har blæst så meget.

Den har et areal på ca. 39m2 og er i fin stand. Tænkte om der var nogle der kunne bruge den. Vi har selv købt den for 1000,-kr., men kom med et bud. Det er bedre det er på vandet end i skabet!!

PS. En stor undskyldning fra os der ikke kunne følge op på udfordringen til Brandsø Rundt!! Der var desværre ingen af os der kunne slå os fri af familiære forpligtigelser. Men vi håber at vi kan samle 5 både i 2013,- så må familien vente på land?