Lykkedragen

Lykkedragen

D40 Lykkedragen

har her sin helt egen blog. Jeg skriver når det falder mig ind og når jeg føler for det. Jeg ved egentlig ikke hvorfor.

Forårsklargøring 2010

logbogPosted by Ole E. Mikkelsen D40 Sun, April 11, 2010 23:34:06

13.05.2010

Lidt varme og tørvejr hjælper. Startsnoren lod sig fint montere i dag (det tog godt nok 6-7 forsøg, men mest fordi fjederen var slap og ikke lod sig reparere), ligesom SB vantunderlag fik et par gange fiberdug med epoxy. Og da først motoren (i 7-8 forsøg) startede fik jeg lige en tur ud mod broen og tilbage igen, - med alt rodet, værktøj, epoxy, motorstativ, presenning, maling, boremaskine osv. Og så tilbage, og ind på min plads, - G 695. Mast og rig kommer på asap.

12.05.2010

Så var der vandgang, - se her. Mast, tilrigning, startsnor-reparation, tætning, rig-tilbageføring + hynder/indretning m.v. mangler.

05.05.2010

Og det var så 2. gang Poly best, - ser nogenlunde OK ud, selv om der er lidt helligdage, og hvis man går tæt på, så ser det noget stribet ud. Men det var hvad jeg formåede og gad. Uanset hvad, så ser det uendeligt meget bedre ud nu end før.

04.05.2010

Lidt sliberi og så noget teak-olie, giver altså bare det helt rigtige look.

02.05.2010

Og så gik der pludselig koks i den. I hvert fald kunne jeg ikke mere. Altså holde ud at se på at gelcoaten var slidt og plettet osv. Så jeg kastede en gang hvid Polybest på dæk og cockpit. Det hjalp helt usandsynligt, selv om den mangler 2 gang og derfor er lidt blakket og stribet endnu. Det er ikke kønt hvis man går tæt på, men den trængte helt usandsynligt. Så den ser næsten helt anstændig ud nu. Mangler lige 2 omgang..

01.05.2010

Og så fik vi poleret og vokset fribordet. Jo jooohhh

30.04.2010

Mnjoohh, så fik vi bundmaling på og malet vandlinie op.

Og det hjælper altid på humøret, selv om jeg måtte cykle og så med fuld oppakning af bundmaling, boremaskine, ledning, termokande, epoxy, penselsæt, afdækningstape, voks og boat rubbing liquid, vandliniemaling osv. Så nu kunne jeg sådan set godt plaske den i vandet, hvis det ikke var for alt det som jeg egentlig havde udsat fra sidste år:

Epoxy + maling af dæk/cockpit så Lykkedragen ikke længere ligner en munk fra min reparation af ruftag sidste år (der har jeg nemlig malet).

Efterreparation af ruftag, tætning, fugning, slibning, olie el.epoxy.

Montering af tilbageførte fald og kickingstrap

Rens vandtank, udskift pumpe og slange

Dæksgennemføring af lanterneledning, udskift sikring i kompas + ny pære, genmonter messinglamper

Hylder ved cockpitvæk samt afskærmning af ledninger til instrumenter

Indvendig slibning/reparation/udskiftning af aptering, specielt i bb side

Finish langs kant af indvendig ruftag, propning, olie/lakbehandling af indvendig ruftag

Finish af løse dørkplader, rens/afskærm kølbolte m. maling

OK - Ud over at der også mangler polering/voks af fribord

Og fragt af alt løsøret hjemmefra, mast og tilrigning og så lidt justeringssejlads

Så rolig nu, der er også en sæson næste år...

11.04.2010

Første trin i klargøring i dag, båden rengjort med hempels yacht cleaner som forsøg, både dæk, cockpit, fribord og skrog, - den så fin ud. Presenning demonteret og taget hjem. Glemte sager i bb side taget hjem (radio, bøger, kikkert mm).

To hylder i stykkøjer skruet fast med 'vantskruer' fra Bauhaus. Så fint ud.

  • Comments(0)